V.35

publicerat i Preggo;
Godmorgon alla babes! 
 
Jag vaknade precis och känner mig sjukt utvilad🍀 Amazing!
Dagen igår va brutal, då kunde jag inte sova natten innan så min kropp var såå trött. Hade det inte varit för Linnea så hade jag tappat det totalt den natten, hon är också gravid och väntar sin lilla busunge nu på lördag faktiskt 🤯 kolla gärna in hennes insta: 
 
Det är så skönt att som blivande mamma kunna få och ge stöd till andra i samma sits, även om klockan är 3 på natten och man börjar känna sig tokig, och känslan av att slippa känna sig ensam är en av dom finaste sakerna vi kvinnor kan ge varandra✊
Men inatt har jag fått sova hela natten rakt igenom 🙌 Vaknade till och med utvilad innan larmet ringde - say whaaaat??! Så nu hinner jag snooza in mig ordentligt i Sam's famn innan det är dags att gå upp 🥰 
 
Idag är det torsdag, vilket innebär att vi enligt dom första beräkningarna går in i vecka 34+1 idag 🤩 Yaaaay! 
Tyvärr flyttade bm oss 5 dagar bakåt när vi var i v.27, vilket innebär att enligt deras beräkningar så är vi bara i v.33+3 och brytpunkten ligger på måndag. Men eftersom att vi väntar 2 så kommer dom iallafall inte på utsatt BF-datum, så jag tänker följa den första beräkningen för det är mycket roligare 😁 
 
Jag va på KS igår och pratade med Läkaren Olof om planerad igångsättning. Dom vill nämligen inte att vi går mer än 38 vevkor om ingenting har startat innan dess. Jag börjar få lite lätt ångest över det för jag vill verkligen inte bli igångsatt, det känns så fel för jag vill att kroppen ska få starta av sig själv. Men det är ju för vår skull dom vill göra det, så då är det bara att ta sig igenom det när den dagen väl kommer 🤷‍♀️ Fördelen är ju att vi har ett slutdatum nu, det vet jag att många skulle önska att dom hade, ett datum man visste säkert att allting var klart ifrån. Men jag ser det lite ledsamt också, för jag vill typ inte att det ska ta slut 🙈 Jag har väntat så länge på att få bli gravid och nu har allting gått så fort, om en månad är den perioden av mitt liv slut och jag kommer sakna den delen av mitt liv jättemycket. Den 14e september börjar ett nytt kapitel och det ska bli så häftigt att få uppleva 💕
 


Måste bjuda på den obligatoriska toa-selfin på jobbet. Denna gång föreställande världens tröttaste mamma på väg till Solna 🤙
 
Alla ni som läser detta, är det någon av er som är eller har varit gravid? Vad är era tankar kring igångsättning? 😃
 

Taggar: 194, Barnmorska, Bebis, Bf, Bf2020, By Lalli, ByLalli, Family, Förhållande, Gravid, Graviditet, Graviditeten, Igångsättning, Insta, Instagram, Nugget, Nuggets, Septemberbarn, Stockholm, blivande mamma, blog, blogg, blogginlägg, bloggportal, bloggse, blogspot, familj, globen, inlägg, lalli, lycka, nedräkning, nystart, nytt, nytt inlägg, Älskadebarn;

Kommentera inlägget här :