Strålande solsken och illamående 💛

publicerat i Preggo;
Den här helgen har varit helt fantastisk 🌞 solen har lyst och inte ett moln har funnits på himlen. Temperaturen har visat upp på 29⁰ varmt. Det är precis såhär som man vill ha det, och som man har längtat så länge efter 💛 
 
...om det inte vore för att jag nu är höggravid i den här värmen. Jag mår så illa när solen lyser, och det skär i mitt svenska hjärta! 
Idag skulle jag åka över till min Ajja och mysa och ta bilder på våra magar, men jag orkar inte röra mig 😪 
 
Jag mår så illa att mitt huvud sprängs och min kropp är 1000⁰ varm. OMG ni ska se mina fötter 😱 det är inte ens kul, och jag kan knappt böja varken tår eller fingrar just nu. Högläge hjälper minimalt. Varje steg är olidligt, och foglossningen gör det inte lättare heller.
 
Natten till idag va brutal, jag har knappt sovit någonting. Det var alldeles för varmt 😖 Sam va en ängel som försökte hjälpa mig med svalka, men ingenting hjälpte. Så tillslut lät jag honom somna om så att åtminstone han kunde känna sig utvilad idag. 
 
Jag önskar att jag hade varit rik nu och bott i ett stort slott med pool jag snabbt kunde glida ner i, och där mina betjänter kunde stå redo med piggelin för att hjälpa mig bli sval. 👸 
Men tills den drömmen slår in så får jag ligga här på soffan, med en liten fläkt som iallafall roterar varmluften och passa på att be min älskling hämta piggelin ur frysen när han går upp. 
 
Det låter som att jag inte alls är tacksam över att vara gravid, så är inte fallet. Jag älskar alla stunder som jag får ha dom små hos mig, trygga i min kropp 💜💜 Det här har varit och är fortfarande den finaste perioden i mitt liv hittills och jag vill inte att den ska ta slut!  
 
Lillen börjar trycka neråt mot min blåsa lite oftare nu, så det kan inte vara så långt kvar. Det är bara att hålla ut, allting kommer att vara så värt det i slutändan ❤👶👶
 
 
 
Till alla gravida där ute vill jag bara säga,
FAN VA GRYMMA NI ÄR!! 🌸💜🌸💜🌸
 

Taggar: Augustibarn, Bf2020, Bild, By Lalli, ByLalli, Fot, Fötter, Gravid, Graviditet, Graviditeten, Höggravid, Norrort, Nuggets, Septemberbarn, Solsken, Sommar, Svullen, Underbarabarn, Upplandsväsby, Värme, Vätskefylld, blivande mamma, glädje, gravid med tvillingar, mamma, nedräkning, nystart, nytt, nytt inlägg, unicorn, upplands vasby, upplands väsby, upplandsvasby, Älskadebarn, Ödem;

Kommentera inlägget här :